Rozmówki domowe cz. 2

(Isia, 34 miesiące)

Matka:  Zjadłaś swoją bułeczkę?
Isia:  Tak. I wytrąbałam wszystkie okruszki.

*

I:   Mamo, jestem bardzo głodna.

M: I co robimy w związku z tym?
I:   Kaszki.
M: Jakiej kaszki?
I:   Jadającej.
M: A jaka to jest kaszka jadająca?
I:   Ty ją gotujesz, a ja ją zjadam.

*

Gucio z zapałem je kalafiorka zakamuflowanego marchewką w postaci słoikowej papki.
M: Ciekawe czy zjadłbyś też brokułka, jakby go wymieszać z marchewką.
I:   Ale on już dawno jadł brokułka! (pamięć jak mały komputer)
M: Tak, ale mu nie smakował.
I:   Ale może następnym razem będzie mu smakował. Jak będzie większy. Nie taki ciamkający się brokuł, tylko taki gryziący się brokuł…*

Ojciec łaskocze Gucia.
I: Tata, nie baw się dzieckiem. Nie baw się dzieckiem! Czy ty mnie słyszysz? Puść dziecka! Gucio nie jest do bawienia.
T: A do czego jest Gucio?
I: Do zmieniania pieluchy i na spacery.

*

I: Tata, chodź coś zmajstrować.
T: Nie mogę teraz, bo muszę pozmywać.
I:  Albo możesz teraz pójść coś zmajstrować, a później sobie pozmywasz.

*

M: Isiu, czy możesz nałożyć kotom suchą karmę?
I: Mamo, czy ty chcesz, żeby Klementyna zjadła dużo i pękła potem jak balon?
M: Zdecydowanie nie chcę.
I: A czy chcesz, żeby Zula pękła jak balon? Na pewno też zdecydowanie nie chcesz.

*

M: Wyłączamy bajki?
I: Tak, bo jestem już naoglądana!

*

M: Isiu, pomożesz mi zrobić ciasto?
I: Tak! Jestem bardzo z tego powodu zachwycona! Tylko znajdę sobie śliniaczek, żebym się nie ubrudziła. Tobie też pewnie się przyda. Mamo, jaki chcesz śliniaczek? Może ten, bo tu jest bardzo piękny miś… (Wyciąga śliniak z niedźwiadkiem). Widzisz, nawet jest uśmiechnięty.

Skomentuj

